Overdenkingen

  • In voorlopige hechtenis – week 44

    In voorlopige hechtenis – week 44

    Lezen: Hosea 5: 13-15 Tekst: ”Ik zal heengaan en wederkeren tot Mijn plaats, totdat zij zich schuldig kennen en Mijn aangezicht zoeken; als hun bang zal zijn, zullen zij Mij vroeg zoeken” (Hosea 5:15). In voorlopige hechtenis Een manager van flinke onderneming genoot groot aanzien en leidde een aangenaam en zorgeloos leven. Hij dacht, dat […]Read More »
  • 24 uur in dienst en recht op ontbering – week 43

    24 uur in dienst en recht op ontbering – week 43

    Lezen: Filemon: 8-20 Tekst: “Ik bid u dan voor mijn zoon, die ik in mijn banden heb geteeld, namelijk Onesimus”, vers 10 24 uur in dienst en recht op ontbering Zo was het leven in dienst generaties lang. Is het er beter op geworden sinds de 8 tot 5-mentaliteit? Uitzending is in de plaats gekomen […]Read More »
  • Getrouw mijn plicht doen – week 42

    Getrouw mijn plicht doen – week 42

    Tekst: Genesis 3: 17-19  “In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert, omdat gij daaruit genomen zijt; want gij zijt stof en gij zult tot stof wederkeren.Genesis 3:19 Getrouw mijn plicht doen In een strafkamp moest een vervolgde christen als metselaar renovatiewerk verrichten. Het werk viel hem zwaar. […]Read More »
  • Biddende soldaten – week 41

    Biddende soldaten – week 41

    Psalm 79: 9 “Help ons o God onzes heils ter oorzaak van de eer Uws Naams; en red ons en doe verzoening over onze zonden om Uws Naams wil”. Biddende soldaten Mobilisatie 1914. Keurig in het gelid staat het korps Groene Jagers aangetreden. Koningin Wilhelmina inspecteert dit korps. Ze kijkt de mannen aan, die als […]Read More »
  • Blijdschap door afhankelijkheid – week 40

    Blijdschap door afhankelijkheid – week 40

    Lezen: Jesaja 12:1-3 Tekst: „En gijlieden zult met vreugde water scheppen uit de fonteinen des heils.” Admiraal Michiel Adriaenszoon de Ruyter staat bekend als een gelovig mens. We kunnen van zijn levenshouding leren. Door in de Bijbel te lezen heeft hij zijn geloof gevoed. Daar nam hij ruim de tijd voor. Als De Ruyter aan […]Read More »
  • Kan een mens zichzelf bekeren? – week 39

    Kan een mens zichzelf bekeren? – week 39

    Kan u nu een beslissing maken om u voortaan aan de snelheidslimiet te houden? Of om niet meer te stelen? Of om niet meer te liegen? Mensen kunnen zich afkeren van slechte gewoonten. Is dit geen vorm van bekering? Als ik een fietsendief ben dan kan ik toch vandaag besluiten om geen fietsen meer te […]Read More »
  • Wie beïnvloedt jou? – week 38

    Wie beïnvloedt jou? – week 38

    Wees dan navolgers van God, als geliefde kinderen, en wandel in de liefde, zoals ook Christus ons liefgehad heeft en zichzelf voor ons heeft overgegeven tot een offergave en slachtoffer, tot een lieflijke reuk voor God. (Efeze 5: 1) Efeze 5 en 6 vertellen ons hoe we moeten wandelen als kinderen van het licht. Vervolgens […]Read More »
  • Stand houden – week 37

    Stand houden – week 37

    Efeze 6: 14-18 Houd dan stand, uw middel omgord met de waarheid, en bekleed met het borstharnas van de gerechtigheid, en de voeten geschoeid met bereidheid van het Evangelie van de vrede. Neem bovenal het schild van het geloof op, waarmee u alle vurige pijlen van de boze zult kunnen uitblussen. En neem de helm van […]Read More »
  • Ben jij die geschreven brief van Christus? – week 36

    Ben jij die geschreven brief van Christus? – week 36

    2 Kor.3: 1 Beginnen  wij onszelf weer aan te bevelen? Of hebben wij, zoals sommigen, aanbevelingsbrieven voor u nodig, of aanbevelingsbrieven van u? 2 U bent onze brief, geschreven in onze harten, gekend en gelezen door alle mensen. 3 Het is immers openbaar geworden dat u een brief van Christus bent, door onze bediening opgesteld, […]Read More »
  • Vakantieperiode/bezinningsperiode – week 35

    Vakantieperiode/bezinningsperiode – week 35

    Summer Adventure Retreat(SAR) in Bulgarije. Psalm 95: 8“Wees niet koppig en ongehoorzaam, zoals jullie voorouders in de woestijn bij Meriba en Massa Toen het volk Israël door God uit Egypte was gered, trok het door de woestijn naar het land dat Hij aan hen had beloofd. Maar ze vertrouwden God niet echt dat Hij in de […]Read More »